wtorek, 22 stycznia 2019

"Uprowadzona" Charlie Donlea









Ocena: 10/10






" W trakcie wakacyjnej imprezy na plaży giną Nicole Cutty i Megan McDonald. Obie dziewczyny zostają porwane, a wszelki ślad po nich ginie. Jednak jakiś czas potem ledwo żywa Megan cudem ucieka z bunkra ukrytego w głębokim lesie.
Rok później ocalona dziewczyna wydaje książkę o swoim porwaniu, która szybko staje się bestsellerem, a ona sama ulubienicą mediów. Historię jej dramatycznej ucieczki zaburza tylko jeden szczegół: Nicole nadal nie odnaleziono.
Tymczasem Livia, starsza siostra zaginionej dziewczyny, która pracuje w prosektorium, trafia na trop, który łączy zaginięcia dziewczyn w całym kraju. Kontaktuje się z Megan i szybko okazuje się, że to, co można przeczytać w jej bestsellerowej książce to tylko część prawdziwej, dużo bardziej przerażającej historii."


Czy też tak czasem macie, że kupując książki idziecie po konkretną powieść, a ostatecznie wychodzicie ze sklepu z całkiem inną? Mam nadzieję, że nie jestem z tym sama :D Właśnie tak było i  w tym przypadku. Przeglądając pozycję swoich ulubionych autorów kryminalnych (m.in. Jo Nesbo <3), spotkałam się z tą nieznaną dotychczas dla mnie autorką: Charlie Donlea. Tytuł ciekawy... zapowiedź zaskakująca, pomyślałam, ze spróbuję czegoś innego i zaryzykuję... I powiem Wam, że WARTO BYŁO!

"Uprowadzona" oficjalnie została zapisana na mojej liście ulubionych kryminałów :)

Uwielbiam książki, które pozwalają czytelnikom "pogłówkować" - Kto jest mordercą? Gdzie faktycznie jest zaginiona? Odnajdą ją żywą, czy może faktycznie doszło do tragedii? Trzymanie w napięciu, tak, że ciągle chce się więcej i więcej... i te nieprzespane noce ;) Tak, właśnie te cechy powinien zawierać dobry kryminał - i tak właśnie było podczas lektury "Uprowadzonej". 

Dlaczego jednej z dziewczyn udało się uciec? Gdzie jest druga porwana? Czy nie jest już za późno, w końcu minął rok...? 
Zostawiam Was, z tymi pytaniami, żebyście sami sięgnęli po tę powieść i uzyskali odpowiedź ;)

"Tym razem prawda to dopiero połowa historii"

POLECAM! ;)

Zaczytanego popołudnia! ;)





2 komentarze:

  1. Lubię kryminały, więc to coś dla mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno :) również jestem fanką kryminałów, a "uprowadzona" należy do tych książek, które pochłania się błyskawicznie :)

      Usuń

"Marlene" Hanni Munzer

Ocena: 8/10 "Monachium, lipiec 1944 roku, Marlene Kalten, przyjaciółka Debory Berchinger, stoi w milczeniu przed zbomb...